donderdag 27 juni 2013

Gedachteloos boodschappen doen

Vandaag dook ik even die blauwe grote supermarkt in om eten voor vanavond te kopen en wat te snoepen, af en toe heb je daar zin in, ook al ben je al 85 kilo's afgevallen, een snoepaanval krijgt iedereen. Weekbladje erbij en wat voor op het brood morgen en dan heb je EUR 15, en nog wat centen afgerekend voor 6 dingen. En dan kijk je naar de persoon achter je die waarschijnlijk met meer aandacht, ook voor haar budget, boodschappen heeft gedaan. Een veelvoud van wat ik had en waar ze het ook langer mee kan uitzingen dan ik. Prijs? EUR 8,66. Aardige manier om wakker te worden en eindelijk eens iets te gaan doen met dat gevoel wat al heel lang aan me knaagt. Ik ga het ook doen, van minder geld rondkomen, minder besteden aan mijn boodschappen maar wel betere boodschappen doen en gezonder. Vanaf maandag 1 juli ga ik proberen van EUR 25 in de week rond te komen, maar net EUR 10 meer dan wat ik vanmiddag heb uitgegeven. Af en toe zal ik vasspelen omdat ik wel eens boodschappen van mijn moeder krijg maar verder ga ik het van dat bedrag doen. Dat wordt op zoek naar goedkope recepten en slimmer inkopen doen. En alles bijhouden. Geen tijdschriften meer zomaar meenemen maar alleen degene die ik ook echt lees, van de voor tot achterkant zoals Genoeg. Echt als ik ooit nog maar één tijdschrift zou mogen kopen dan is het dat, lees het al meer dan tien jaar en vind het jammer dat het nog maar vier keer per jaar uitkomt nu.
Wanneer ik in een week geld overhoud dan spaar ik dat op of koop daar extra producten zoals specerijen of peulvruchten van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten